#GamingBezBarier

W ramach projektu #GamingBezBarier przygotowaliśmy pierwszy gamingowy słownik w polskim języku migowym oraz pierwszą na świecie transmisję esportową na żywo tłumaczoną symultanicznie na PJM. Tym projektem pokazaliśmy, że gaming nie posiada barier, a gry łączą a nie dzielą. Wsparliśmy działania prospołeczne i prośrodowiskowe, pokazując i przybliżając naszą pasję osobom do tej pory wykluczonym w tym nurcie.

Dla słownika polskiego języka migowego stworzyliśmy 19 znaków związanych z grą CS:GO. Hasła zostały nagrane w naszym krakowskim studiu telewizyjnym, poddane postprodukcji i jako całość tworzą materiał edukacyjny, dzięki któremu z większą łatwością można zrozumieć rozgrywkę esportową i dać się ponieść emocjom osobom, dla których do tej pory esport był niedostępny

Słownik

Stworzyliśmy cykl GIF-ów, dzięki którym w łatwy i szybki sposób byliśmy w stanie budować komunikację i edukować na temat gamingowych gestów, co pozwoliło na zniwelowanie barier związanych z przytłoczeniem przez ilość informacji.

Efekty?

Słownik miał swoją premierę podczas rozgrywek CS:GO Polskiej Ligi Esportowej – faza finałowa, która trwała 3 dni, miała translację na żywo. Trójka tłumaczy towarzyszyła komentatorom w studiu, aby nie tylko tłumaczyć na język migowy przebieg akcji, ale również na żywo pokazywać niezwykle ważne w esporcie emocje. Transmisja była dostępna w serwisie Twitch oraz w telewizji, na kanałach Polsat Games. Komunikacja słownika oraz transmisji esportowej oparta była na social mediach, kanałach influencerów i esportowców, a także była nagłośniona przez media esportowe i informacyjne w całej Europie.

Rezultaty były spektakularne. Informacje o słowniku dla niesłyszących i pierwszej w historii transmisji dla niesłyszących pojawiły się w wielu mediach esportowych i informacyjnych w całej Europie. Mecze transmitowane na żywo mogą pochwalić się 675 126 łączną liczbą wyświetleń na wszystkich kanałach, z czego 38 701 w telewizji (Polsat Games) i 10 898 na streamingu online. Łączna liczba obejrzanych godzin to 130 159. Wiemy również, że akcja miała bardzo pozytywny wpływ na społeczność niesłyszących, którzy podczas transmisji stworzyli własną #FanBezBarier. Wprowadzający materiał wideo kampanii GWB tylko na Facebooku obejrzało 31 153 osób, a filmik promocyjny na Tik-Toku w kilka godzin uzyskał 130,6 tys. wyświetleń i 622 polubienia.

Kampania #GamingBezBarier zdobyła na międzynarodowym konkursie MIXX Awards Europe 2021 srebrną statuetkę w kategorii Gry/E-Sport oraz brązową w kategorii Non-Profit / Corporate Social Responsibility. Ponadto została nagrodzona w konkursach marketingowych EFFIE 2021, Innovation 2021 i Golden Arrow 2021.